دکتر هاشمی روانشناس اسلامشهر،بهترین مرکز مشاوره در اسلامشهر،مشاوره خانواده در اسلامشهر،دکتر مشاور در اسلامشهر،روانشناس خوب در اسلامشهر

دکتر سید حبیب اله هاشمی

متخصص روان شناسی سلامت (Ph.D)

روان شناس بالینی (M.A)

روان درمانگر و مشاور - مدرس دانشگاه

Dr.S.habib A. hashemi

(Health psychologist (PH.D

(Clinical psychologist (M.A

Psycho therapist

درباره من :
  • صفحه اصلی
  • دانشجویان
  • مراجعین
  • خدمات
  • گالری تصاویر
  • آموزش
  • متخصصان مرکز

مرکز مشاوره و روانشناسی زرافشان-اسلامشهر

مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده-اسلامشهر

سفدی نیر (Cefdinir)

سفدی نیر بهترین دکتر مشاور خانواده در اسلامشهر

از سفدینیر برای درمان انواع مختلفی از عفونت های باکتریایی استفاده می شود. این دارو به عنوان آنتی بیوتیک سفالوسپورین شناخته می شود و باعث جلوگیری از رشد باکتری ها می شود. این آنتی بیوتیک فقط عفونت های باکتریایی را درمان می کند و برای عفونت های ویروسی (مانند سرماخوردگی و آنفولانزا) موثر نیست. استفاده از هر نوع آنتی بیوتیک در صورت عدم نیاز به آن می تواند باعث از دست دادن اثربخشی آن برای عفونت های احتمالی در آینده شود.

زمان و نحوه مصرف

این دارو را طبق تجویز پزشک و با غذا یا بدون آن، به صورت خوراکی معمولاً یک بار در روز یا دو بار در روز (هر 12 ساعت) مصرف کنید. قبل از مصرف هر دوز، بطری را به خوبی تکان دهید.

 

دوز مصرفی بر اساس شرایط پزشکی و پاسخ بدن به درمان متفاوت است. در کودکان نیز، دوز مصرفی بر اساس وزن تعیین می شود.

 

بیشترین اثربخشی این آنتی بیوتیک در نتیجه مصرف منظم آن حاصل می شود. بنابراین برای جلوگیری از فراموش کردن مصرف دارو، آن را هر روز در یک زمان خاص مصرف کنید.

 

حتی اگر علائم عارضه پس از چند روز از بین رفت، استفاده از این دارو را تا زمان تعیین شده ادامه دهید. قطع زودهنگام این دارو می تواند منجر به رشد باکتری ها و بازگشت عفونت شود.

 

در صورت تداوم یا تشدید عارضه به پزشک خود اطلاع دهید.

 

برخی از داروها می توانند با اتصال به سفدینیر از جذب کامل آن جلوگیری کنند. اگر از آنتی اسیدهای حاوی منیزیم یا آلومینیوم، مکمل های آهن یا محصولات ویتامین / مواد معدنی استفاده می کنید، بین مصرف آنها با سفدینیر حداقل 2 ساعت فاصله بگذارید. با این حال، شیر خشک های غنی شده با آهن، با سفدینیر پیوند ایجاد نمی کنند و می توانند به طور همزمان مصرف شوند.

 

در صورت تداوم یا تشدید عارضه پزشک خود را در جریان قرار دهید.

 

عوارض جانبی

از عوارض جانبی این دارو می توان به اسهال، حالت تهوع، استفراغ، سردرد یا راش های پوستی در اثر پوشک در کودکان خردسال اشاره کرد. در صورت تداوم یا تشدید هر یک از این عوارض، بلافاصله به پزشک خود یا پزشک داروخانه اطلاع دهید.

 

این دارو ممکن است باعث تغییر رنگ مدفوع به قرمز شود، به خصوص اگر از محصولات حاوی آهن نیز استفاده می کنید. البته این عارضه بی ضرر است.

 

به یاد داشته باشید که پزشک معالجتان این دارو را برای شما تجویز کرده چرا که بر این باور است که منافع این دارو بیشتر از عوارض آن است. بیشتر افراد با مصرف این دارو، دچار عوارض جانبی جدی نمی شوند.

 

در صورت بروز هر یک از این عوارض جانبی نادر اما بسیار جدی، مانند درد معده / شکم، تهوع / استفراغ مداوم، زردی چشم یا پوست، ادرار تیره، خستگی غیرمعمول، علائم ایجاد عفونت (به عنوان مثال، گلودرد مداوم، تب )، کبودی / خونریزی سریع، علائم مشکلات کلیوی (مانند تغییر در مقدار ادرار)، اختلالات ذهنی / خلقی (مانند گیجی)، بلافاصله به پزشک خود اطلاع دهید.

 

این دارو به دلیل وجود نوعی باکتری مقاوم، ممکن است باعث ایجاد بیماری روده ای شدید (اسهال مرتبط با کلستریدیوم دیفیسیل) شود. این عارضه ممکن است در طول درمان یا هفته ها تا ماه ها پس از قطع درمان مشاهده شود. در صورت بروز عوارضی مانند اسهال مداوم، درد / گرفتگی شکم یا معده، خون / مخاط در مدفوع، فورا پزشک خود را در جریان قرار دهید. همچنین در صورت وجود هر یک از این علائم از داروهای ضد اسهال یا داروهای افیونی استفاده نکنید زیرا این داروها ممکن است باعث تشدید آنها شوند.

 

مصرف این دارو برای دوره های طولانی مدت یا مکرر ممکن است منجر به ایجاد برفک دهانی یا عفونت مخمر واژن (عفونت قارچی دهان یا واژن) جدید شود. در صورت مشاهده لکه های سفید در دهان، ترشحات واژن یا سایر علائم جدید با پزشک خود تماس بگیرید.

 

واکنش آلرژیک بسیار جدی به این دارو نادر است. با این حال، در صورت مشاهده علائم واکنش آلرژیک جدی از جمله: : تب، غدد لنفاوی متورم، تحریک و خارش پوست، خارش یا تورم (به خصوص در صورت، زبان یا گلو)، سرگیجه شدید و مشکل تنفسی، به پزشک مراجعه نمایید.

 

موارد مذکور، تمام عوارض جانبی این دارو را در برنمی گیرد، بنابراین در صورت مشاهده هر گونه عارضه جانبی دیگری، آن را به پزشک خود یا پزشک داروخانه اطلاع دهید.

 

موارد احتیاطی و منع مصرف

پیش از مصرف دارو، در صورت حساسیت به آن یا به پنی سیلین ها یا سایر آنتی بیوتیک های سفالوسپورین (به عنوان مثال سفالکسین)، یا هر نوع حساسیت دیگری، پزشک خود یا پزشک داروخانه را در جریان قرار دهید. این محصول ممکن است دارای اجزای غیر فعالی باشد که موجب واکنش های آلرژیک و یا مشکلات دیگر شود. برای کسب اطلاعات بیشتر با پزشک داروخانه صحبت کنید.

 

همچنین قبل از مصرف این دارو، پزشک خود یا پزشک داروخانه را از سوابق پزشکی خود به خصوص سابقه شخصی ابتلا به بیماری کلیوی و بیماری روده (کولیت) مطلع سازید.

 

این دارو حاوی قند است که در صورت ابتلا به دیابت ممکن است باعث افزایش سطح قند خون شود. برای اطلاعات بیشتر با پزشک خود یا پزشک داروخانه مشورت کنید.

 

سفدینیر ممکن است باعث ایجاد اختلال در عملکرد واکسن های زنده باکتریایی (مانند واکسن تیفوئید) شود. در طول استفاده از این دارو هیچگونه واکسیناسیونی انجام ندهید، مگر اینکه پزشک چنین تجویزی کرده باشد.

 

تمام داروهای مصرفی خود را (از جمله داروهای با نسخه، بی نسخه و محصولات گیاهی) پیش از جراحی به پزشک یا دندان پزشک خود اطلاع دهید.

 

در دوران بارداری این دارو باید فقط در مواردی که به وضوح مورد نیاز است استفاده شود. در مورد خطرات و فواید این دارو با پزشک خود صحبت کنید.

 

این دارو به شیر مادر منتقل نمی شود. قبل از شیردهی با پزشک خود مشورت کنید.

 

تداخلات دارویی

تداخلات دارویی می تواند نحوه ی عملکرد دارو را تغییر داده و خطر بروز عوارض جانبی جدی را افزایش دهد. این یادداشت تمامی تداخلات دارویی را پوشش نمی دهد بنابراین بهتر است نام تمام داروهایی که مصرف می کنید (از جمله داروهای با نسخه و بی نسخه و محصولات گیاهی) را با پزشک خود و پزشک داروخانه در میان بگذارید و بدون تایید پزشک، مصرف هیچ دارویی را شروع یا تمام نکنید، همچنین به هیچ وجه میزان دارو را تغییر ندهید.

 

این دارو ممکن است در نتیجه آزمایش دیابت ادراری (از نوع سولفات کاپریک) نتایج مثبت کاذبی ایجاد کند. این دارو همچنین ممکن است بر نتایج سایر آزمایش های تشخیصی نیز تأثیر بگذارد. اطمینان حاصل کنید که پرسنل آزمایشگاه و پزشکان در جریان مصرف این دارو توسز شما قرار دارند.

 

سوءمصرف

در صورت مصرف بیش از حد دارو و بروز علائم جدی مانند غش کردن یا اختلال در تنفس با مراکز فوریت های پزشکی تماس بگیرید. علائم سوء مصرف دارو می تواند به صورت استفراغ شدید و تشنج باشد

 

توجه

این دارو را به صورت سرخود به دیگران تجویز نکنید.

 

این دارو فقط برای عارضه فعلی شما تجویز شده است. از آن برای سایر عوارض استفاده نکنید، مگر اینکه پزشک آن را تجویز کرده باشد.

 

دوز فراموش شده

اگر دوز مصرفی را فراموش کردید، به محض به یاد آوردن آن را مصرف کنید. اگر زمان دوز بعدی نزدیک است، از مصرف دوز فراموش شده صرف نظر کنید. همچنین دوز بعدی را به موقع مصرف کرده و برای جبران فراموشی، دوز دارو را دو برابر نکنید.

 

نگهداری

نوع شربت سوسپانسیون آن را در دمای اتاق و دور از نور و رطوبت نگهداری کنید. از نگهداری دارو در حمام خودداری کنید. تمام داروها را از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید. پس از 10 روز باقی مانده مایع استفاده نشده را دور بریزید.

 

دارو ها را به درون توالت و فاضلاب نریزید، مگر آن که دستورالعملی برای انجام آن ذکر شده باشد. در صورت منقضی شدن دارو و یا عدم نیاز به آن، با یک روش مناسب آن را دور بریزید.

مقالات پر بیننده:

مشاور خوب در اسلامشهر

روانشناس در اسلامشهر

دکتر مشاور در اسلامشهر

دکتر هاشمی اسلامشهر

مرکز مشاوره خوب در اسلامشهر

بهترین روانشناس در اسلامشهر

دکتر هاشمی روانشناس اسلامشهر

دسته بندی آموزش: 

مراجعین

مراجعین 1


مراجعین ارجمند
عنایت داشته باشید که هرگونه تغییر در برنامه درمانی
و حضور بنده علاوه بر آنکه توسط منشی کلینیک
به حضورتان اطلاع داده می شود در این بخش سایت نیز
درج می گردد

 

خدمات


خدمات